kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

07 mars 2020

OOPS! Det lekker!

Jeg skulle akkurat bare kjøre sykkelen inn i verkstedet for å smøre kjeden, justere bremsepedal og fylle bensin i går kveld mens Siri så på skiskyting fra Nove Mesto. Greit å gjøre det inne i varmt og lyst rom.

Men akk, hvor kommer den blå, våte flekken på gulvet fra?

Da er det altså slik at Det Spanske Mesterverk lekker fra venstre radiator. Tilsynelatende et hull i selve radiatoren, ikke noen slange eller annen billig del. Hvordan det har oppstått har jeg ingen god forklaring på. Og med NC1 i morra så passet det ganske dårlig.

Men heldigvis (akkurat nå) er jeg en skrotnisse og en samler. Så for mange år siden fant jeg et par radiatorer (med vifte) på ebay, veldig billige & brukte fra, ja nettopp, Spania. De har ligget i hylla som "kjekt å ha" objekter i 6-7 år. Og joda! kjekt å ha!
Satte inn den venstre i går kveld, fylte opp i dag morges og tar en testrunde utpå dagen. Håper den er tett. Den er ikke 100% rett (de er sjelden det), men med beskytterne fra Bulletproof designs så blir den vel ikke verre heller.

Så da får vi se, da. Jeg tar ihvertfall med meg litt frostvæske til Lunner...

Etiketter: ,