kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

17 mars 2020

Alternativ trening

Siden all idrettsaktivitet er nedlagt og alle baner er stengt, blir det neppe noe kjøring / trening med motorsykkel på en stund.
Og siden alle er oppfordret til å holde seg mest mulig hjemme for seg sjøl så må jeg finne på noe annet.

Fra Kvenna (rød) til Børjer'n (grønn)
Tanken er da å prøve å gå til Børjer'n noen ganger pr uke. Dette er en liten, lokal topp på 351m høyde, med fin utsikt over bygda. Kvenna ligger på ca 100 moh, så jeg har 250 høydemeter å forsere i løpet av drøye to kilometers gange. Det er fortsatt litt snø, så tempoet varierer med forholdene. Første gang jeg gikk opp, brukte jeg ca tre kvarter med brodder på skare og blank holke for tre uker siden. Så var jeg en tur i regn og vind og bløt snø på søndag, da gikk jeg også oppover i tre kvarter, men snudde noen hundre meter før toppen pga været og dårlig valg av klesdrakt. I går brukte jeg igjen tre kvarter helt opp. Da var det kvelden og skaren / isen bar meg så noenlunde.
Ned igjen går jeg en litt annen rute slik at det ikke blir altfor ensformig. Alt i alt en halvannen times tur. Så får vi se, da. Om jeg greier å gjøre det såpass ofte at jeg faktisk kan se at tidene går ned og kondis og krefter går opp.