kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

12 oktober 2014

Tom på femte i NC4 på Lunner

I følge hjemmesida til klubben i Lunner går løypa i Lunner på "et underlag bestående for det meste av stein i alle fasonger".
Det kan jeg bekrefte. Det finnes neppe noe annen løype i Norge som er så full av stein. Det gir noen unike utfordringer både for fører og sykkel. Hvis ikke fjæring og demping er i orden her, blir det et slit. Det blir det forresten uansett.
I tillegg til stein kan man slenge inn litt leirete grasbakke, djupe vanndammer, røtter, stubber og litt crossbane på sand. Og så var det all steinen, da. Men arrangørene hadde gjort en god jobb med traseen, jeg synes de hadde fått utnyttet terrenget sitt bra.
Det var et sted søla gjorde det nesten umulig å komme fram, og da gjorde de om slik at vi slapp utenom det verste sølehølet. Magne var en av de som måtte ha hjelp til å komme løs, men jeg kom litt seinere, og var en av de første som slapp å kjøre gjennom.

Tom gjorde et veldig bra løp i går. Han fant den gode følelsen og sykkelen fungerte akkurat som den skulle. B2  startet jo rett bak Veteranklassen (som vanlig) og jeg forsto raskt at det gikk bra med Tom siden han var en av de første som tok meg igjen med en runde, to runder osv. I det hele tatt gikk det bra i B2 for NMK Kongsbergs førere. Per Erik Kristoffersen kom på tredje, Jan Erik Biringvad på fjerde og Tom på femte. Mye tyder på at Jan Erik vant sammenlagt.

Blid og fornøyd etter et bra løp
Jeg har ikke helt kontroll i en steinete bakke...
Sjøl er jeg også fornøyd med NC4, jeg syntes at jeg klarte å holde ut ganske bra. Det synes også på rundetidene, de er ganske jevne, men dessverre litt høye. Jeg ble selvsagt veldig sliten, men ikke verre enn at det var til å leve med. Jeg oppnådde for andre gang i år mitt mål om å komme i mål og ikke komme sist i klassen. Og da er jeg veldig fornøyd.
I min klasse, Veteran, imponerte Tom Arne Wollesund med en sjetteplass og pokal i sitt første NorgesCup løp. I vår personlige kappestrid vant Magne denne gangen, han kom på ellevte og jeg på tolvte.

I B1 var det Tor Øyvind Leander som skulle kjempe om seieren i både løpet og Norgescupen. Det endte over styret i steinrøysa og med skrubbsår og forslåtte armer og bein. Han måtte dessverre bryte etter bare to runder. Isteden ble det Granbar som sto på toppen av pallen til slutt.

Se  klubbens hjemmeside kongsbergenduro.no for å finne ut hvordan det gikk med alle fra Kongsberg.

Alle bildene finnes på livredd og resultatene på mylaps