kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

22 juni 2016

Klubbløp cross

Crossgruppa har fått nytt styre. Disse er jo kjente størrelser heromkring, med Pål Øen Hansen som formann og Ruth som nestformann. I tillegg er Christian Berg også med (sammen med andre også selvfølgelig).

Uansett, i går var det crossløp, og det var egen klasse for oss over 50. Da stiller man jo opp. Vi var 4 stk, Steinar, Magne og meg pluss Øyvind Rånes, 70 år. Øyvind er crosskjører og har vel vært det de siste 50 år eller deromkring.
I tillegg kjørte dameklassen (dvs Ruth) sammen med oss.

Jeg har knapt vært på crossbane de siste 2-3 år, så jeg trente forrige tirsdag. Pluss et 10-minutters treningspass i går, før løpet. Ikke akkurat overtrent med andre ord. Men jeg har jo trent enduro jevnt og trutt i vår. Den nye Gasgasen har nå gått 50 timer i mitt eie (kjøpt i september), så jeg har kjørt en del.  

Jeg tror ikke jeg har kjørt løp med startgrind tidligere. Men nå skulle vi starte på grind. Spennende. Altså ganske uforberedt, men det gikk bra.

Som forventet tok crossfører Rånes starten i første heat. Og ble der. Altså i teten. Men ikke hele heatet, skulle det vise seg. Han kjørte ut og brukte lang tid på å komme seg igang igjen. Alle kjørte forbi, til og med jeg. Magne vant heatet! Så kom Ruth, Steinar, jeg og Øyvind.

I andre heat kjørte han ikke ut, så da ble det Øyvind, Magne, Ruth, Steinar og meg. Simen Lia var gjesteveteran og kjørte sammen med oss i andreheatet. Han syntes det var såpass moro i en åpne klassen at han måtte kjøre sammen med oss også.

Ryktene sier at det var ca 35 deltagere. Fint vær, blide arrangører og gode pølser gjorde arrangementet til en fulltreffer. Det blir minst et klubbløp til seinere i år. Vi stiller selvsagt opp.

Det var en tidtager på plass, så jeg regner med at resultatene kommer på mylaps.