kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

13 juni 2019

Håp for Alfonso

Jeg skrev om Alfonso i et innlegg før jul. Da hadde jeg bestilt deler fra Italia (trodde jeg). Men ting tar tid, også i Italia. Men rett før pinse fikk jeg pakke! Fra Italia! Med Morinideler!

Den inneholdt riktignok ikke alle de smådelene jeg hadde tenkt meg, men de viktige tingene var der;
Rådesett og ny oljepumpe, utført i bronse. Samt nye ventiler og nye styringer. Stifter og kondensator. Samt pakningssett og er sett med div gummitetninger som er unike for den motoren. Samt et olje "filter" som egentlig bare er en sil. Men det er jo slik det var på den tida. Jeg tror dette blir bra. Så lenge jeg har god pumpe som gir oljetrykk og olja går i kanalene hvor alle sammenføyninger er tettet med nye simringer og andre gummideler så holder det i mange år, håper jeg. Alfonso vil ikke bli brukt så mange timene pr år.

Den ivrige leser vil kanskje lure på hvorfor jeg ikke kjøpte et nytt stempel med det samme jeg var i gang, eller i det minste et sett stempelringer. Og det gjør egentlig jeg også.

Hurra! Dette har jeg leita etter i 17 år!

Men det blir neppe noe Moriniskruing på denne siden av Gotland Grand National. Motorbygging er en vinterhobby. Dessuten har jeg tru for å bedrive litt Rotaxtrimming også, så vi får se hva som blir prioritert. Men kanskje den er i gang til Rally Knuten?

Etiketter: ,