kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

13 juni 2019

Supermono i solnedgang (eller regn og tåke)

Supermonoen er invitert på banedag på Rudskogen i slutten av juni. Og det er jeg også. Skal være med Even på Kongsberggruppen / FMC banedagen. Jeg gleder meg! Men må jo forberede litt, da. Så nå er 2 stk nye BT090 dekk kjøpt inn. Dette er mine absolutte favorittdekk til den sykkelen. Og alle andre lette sykler med smalere enn 180 bakdekk.
Nye dekk
Andre forberedelser inkluderer smøring av gassvaiere, en litt slakkere returfjær i den ene forgasseren osv. Nye, mjukere holker. Alt for at gasshanda ikke skal bli helt utslitt, 2x36mm Del'Orto med snabbgas krever sin mann. Eller hand.

Jeg har også ambisjoner om å få igang Ignitech tenninga jeg kjøpte for flere år siden. Jeg testa den kjapt da, men fikk ikke starta og hadde ikke noe å måle med, så den ble lagt bort. Men i løpet av vinteren håper jeg å få inn litt heftigere kammer, så da vil det være nyttig med ei programmerbar tenning med turtallsperre. Nå har jeg ambisjoner om å legge litt mer jobb i det, inkl å lage et opplegg for å koble til gradskive slik at jeg kan bruke lampe og sjekke. Tror ikke jeg får motoren til å yte noe ekstra, heller det motsatte. Men denne tenninga har support for turtallsperre, shift-light og quickshift. Så da så.

Hadde også planer om å bytte batteri i Scitsu turtelleren. Men der måtte jeg bite i det sure eplet og bestille en ny en, gitt. Hele innmaten var full av irr, og når jeg fikk kobla opp det nye batteriet sto nåla på 10000rpm konstant. Og div ledninger knakk i loddingene og alt var bare sorgen. Den nye har eksternt 9V batteri, så da ser jeg for meg at den bedre tåler livet som deltids racersykkel.
Sørgelig Scitsu innmat

Etiketter: