kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

25 oktober 2019

Bronse i GGN

Begge våre utøvere fikk bronse i dag.
Bronsemedalje!
Både Magne og jeg fullførte, så dermed fikk vi deltagermedalje i år også.
Og vi fullførte i god stil synes vi selv. Begge klarte 5 runder, jeg med minst mulig margin, riktignok. Magne brukte 3.15.08, jeg brukte 3.43.52. I fjor brukte jeg 3.43.51, så det ble ikke ny pers. Men jeg er strålende fornøyd, jeg.

Vi begynte dagen tidlig i dag også, så vi var på plass i depotet før ni. Hadde veldig flaks og fant parkeringsplass veldig nær GKN-teltet.

Våre svenske venner kom også, og vi viste dem rundt i verktøykasser og kanner.

Vi kjørte ned på startsletta i god tid, og stilte oss opp litt til høyre for midten. Tanken var å kjøre rundt røkla på høyre flanke for å få en så god start som mulig.  Men den gang ei (for min del). Jeg rota meg inn i klynga allikevel, og det var lett kaos de første kilometerne. Det var egentlig ikke så veldig moro, med sykler og knuffing over alt. Men etter ca en kvart runde roet det seg. Da hadde de raske som av en eller annen grunn var etter meg ut fra start, kommet seg forbi. Da kjørte jeg ganske aleine ei stund, inntil jeg begynte å ta igjen de som  hadde litt lavere tempo enn meg, men hadde fått en bedre start.
Før løpet

Så var det bare å stå der da, og la tankene vandre. Tok stadig igjen folk, men ble selvsagt også tatt igjen og forbikjørt av andre. Kom til første målpassering, og klokka viste 13:28. Huffda! tenkte jeg. Men så gikk det opp for meg at det betydde 43min i rundetid, og to minutter tilgode på skjemaet til 5 runder. Da steig humøret et par hakk. Jeg kunne klare 5 runder i år også! Da var det bare å stå på i 3 timer til. Alt i alt gikk det veldig bra, jeg fulgte med på klokka ved hver passering. Etter tankstopp var jeg nede i noe sånt som 27 sekunders margin i forhold til skjemaet.
Kroppen fungerte ganske bra, tatt i betraktning at den er brukt til alt mulig rart i 59 år. Den nye Hebo-hjelmen fungerte bra. Sykkelen er bare brukt i 5  år, men fungerte helt utmerket. Jeg er faktisk veldig glad i den sykkelen, den oppfører seg akkurat slik jeg vil i de fleste situasjoner. Men så har jeg jo også lagt ned noen timer og kroner for å få den slik. Det gir en god følelse å se at mine modifiseringer faktisk har den ønskede virkning.
Magne etter løpet

Magne kjørte som vanlig en god del fortere enn meg. Han hadde rundetider som var 5-6 min raskere enn mine. Og det til tross for at han måtte bruke rullator for 4-5 uker siden pga ryggproblemer (var jo lagt inn på sykehuset). Det er imponerende! Han regner med å bli litt stiv i ryggen i morgen, men det er jo fullt akseptabelt etter slik innsats.
Depotgate 15 hvor vi holdt til. 24mx-telt over alt

En ting jeg savna litt, var Nils og Eriksens frenetiske skruing for å få Eriksens sykkel ferdig til innsjekken. De er jo ikke her noen av dem, men jeg håper de kommer igjen neste år. Det er jo en tradisjon at de bruker et par timer på fredagen for å klargjøre sykler. Det eneste vi kunne finne som erstatning var Magnes bytte av rolloff på brillene sine i formiddag, det viste seg å være ganske plundrete og endte med at han måtte velge noen andre briller å starte løpet med.
I det hele tatt håper jeg at alle de som pleier å utgjøre NMK-Kongsberg-klanen kommer igjen til neste år. Dere er savnet! Det er litt stusselig at det ikke er noen fra vår klubb som skal kjøre i morra.
Justering av rolloff

Det er meldt regnvær og liten kuling i morra, så jeg antar at forholdene blir noe vanskeligere enn de var for oss i dag. Forhåpentligvis ikke like ille som i fjor.

Men Magne og jeg har bestemt oss for å prøve å komme oss med båten i morra tidlig. Siden vi er aleine her, og siden været ser ut til å bli litt grisete fant vi ut at det også har sine fordeler å nyte  søndagen hjemme.  Vi har hotell til-  og ferge på søndag morgen, så hvis vi ikke kommer med får vi bare bli en dag til. 

Etiketter: ,