kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

07 august 2020

Snart på vei til Tiurleiken

Tom og jeg pakka bilen i går, og så fort arbeidsdagen er over setter vi kursen sørvestover. Vi er godt over 20 stk fra NMK Kongsberg, med elitekjørerne Øystein og Mikkel i spissen. Becker'n har fortsatt problemer med hender / armer etter NM, og holder seg hjemme.

Det er bra med folk påmeldt, akkurat nå er det 199 på lista! Dette er det største antall påmeldte på noe løp jeg har vært med på i Norge. Taket er satt på 200 pga pandemien. 

Sjøl satser jeg på premie i 60+ klassen. Burde være innen rekkevidde siden vi er bare 3 påmeldte, og det er 3 premier i hver klasse :-)

Regner med at Tom også kan gjøre det bra i den mye større 30-39 klassen, der er det 34 påmeldte. Tom kjører fort nå om dagen, og har en sykkel som funker veldig bra.

Den største klassen er 40-49 år, der er det 50 deltagere. Jeg har aldri sett maken.

Det er meldt oppholdsvær hele helga, og tildels veldig varmt i morgen når vi skal kjøre. Løypa er våt og fæl, men jeg tror det blir moro. 

Sjøl har jeg nye dekk både foran og bak, men så når jeg satte sykkelen inn i Toms bil at jeg nok burde vært litt mer nøye med forberedelsene av sykkelen. Jeg har kjørt ca 60 timer på den siden siste vinterservicen, det er mer enn jeg pleier. Jeg må kanskje gjøre en litt større service når jeg kommer hjem igjen, før løpene på Haslemoen om 3 uker.

Etiketter: , , ,