kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

03 august 2017

Battle of Vikings

I helga er det Battle of Vikings i Sverige. Becker'n er blant favorittene og flere andre fra Kongsberg er også påmeldt (2x Wollesund, Svartdal, Kliger, Vaarala m.fl)
Anders har vært topp 10 alle ganger han har deltatt, bortsett fra en trettendeplass. Han har 2 femteplasser som beste plasseringer. I fjor det ble åttende. Det hele avhenger i tillegg til hans egen innsats av hvor mange proffkjørere som stiller, og hvordan de gjør det. Mot dem må han nok fortsatt finne seg i å kjempe forgjeves, dersom proffene har en god dag. Men i år er det ikke så mange proffer påmeldt, Mario Roman er kanskje den beste av dem i år. Av svenske konkurrenter er det Magnus Thor, Patrik Sjøberg, Eddie Karlsson og ikke minst Joakim Ljunggren han må passe seg for. Men jeg tror topp fem er innenfor rekkevidde også i år. Skal vi håpe på noe enda bedre? Pallen?

Becker'n og mekaniker Simen reiste i går, jeg reiser etter i dag. Min rolle i det hele er å være moralsk og praktisk støtte, sekundant, visergutt, sjåfør, litt mekaniker, vann og matbærer, fotograf mm.

Håper å komme meg fra jobben i rimelig tid, slik at jeg er på plass før svarte natta.

Det er prolog i morgen, hovedløpet går på lørdag.
Følg med på bloggen, jeg prøver å oppdatere jevnlig mens løpet går.